Faceți căutări pe acest blog

luni, 2 iunie 2014

Pulpa de miel cu cartofi la cuptor


                          

  Aceasta este o reteta pe care as fi dorit sa  o postez inaintea sarbatorilor Pascale, dar din lipsa de timp n-am mai facut-o. Am reusit insa sa fotografiez "capodopera" care a iesit mai frageda si mai gustoasa decat ma asteptam.  Ieri, cand am facut sapaturi prin congelator, am dat peste o pulpa de miel de vreo 2,5 kg, ramasa de la Paste, si  m-am gandit ca este momentul sa repet experienta. Am pus pulpa de miel la decongelat si am pregatit ingredientele:
- 4 linguri ulei de masline
- 5-6 catei de usturoi mari (sau doua lingurite de usturoi granulat). 
- rozmarin verde sau uscat
- sare, piper
- condimente pentru friptura de miel
- un pahar de vin alb 
- zeama de la o jumatate de lamaie
- 1 kg cartofi 

  Am spalat bine pulpa, am curatat-o de pielita si de surplusul de grasime ( mielul nostru a fost cam grasut), si am crestat-o usor pe ambele parti.  Am uns carnea cu ulei de masline, si am dat-o cu un praf de sare. Intr-un castronel am amestecat zeama de lamaie cu usturoiul pisat ( puteti folosi si usturoi granilat), piperul, rozmarinul si doua linguri de condimente pentru friptura de miel ( recomand Galeo sau Kamis) si am "imbracat" pulpa cu acest amestec. 
 Am asezat carnea in tava, am acoperit-o cu folie de aluminiu si am lasat-o la frigider peste noapte ( sunt suficiente si 3-4 ore). 
 Inainte de a baga friptura la cuptor am adaugat un pahar de apa, am acoperit din nou cu folie. Dupa 35-40 minute se intoarce friptura si se adauga un pahar de vin. Am acoperit din nou si am mai lasat la foc mediu cca 20 min.  Am intors din nou friptura si am adaugat in tava cativa cartofi ce urmau sa serveasca drept garnitura. Puteti condimenta cartofii cum doriti, eu am preferat un amestec de sare, piper, boia de ardei dulce, rozmarin si putin usturoi pisat. 
Se acopera din nou cu folie si se baga la cuptor pentru inca 20 min. 
Se indeparteazaacum folia, se intoarce iar fripura si se lasa sa se rumeneasca frumos pana cand cartofii vor capata o crusta aurie. Nu uitati sa stropiti dincand in cand friptura cu zeama din tava ( daca aceasta scade prea mult intre timp puteti completa cu putina apa).
Peste cateva minute va fi gata.  
Pofta buna!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu